top of page

איזון הורמונאלי - תיאור מקרה


המטופלת רפאלה: בת 48 נשואה + 4, הגיעה לטיפול כדי לאזן את המערכת ההורמונאלית.

מציינת שמתקופת נעוריה נטלה גלולות כדי להסדיר את הוסת הכואבת. סיימה איתן בהמלצת הגניקולוגית בגיל 47 וכך גלתה שהחלו הפסקות במחזור החודשי, הדימומים באו פעם ב-4 חודשים(האחרון לפני שהגיעה לטיפול), מלבד השיבושים האלו לא חשה סימפטומים נוספים של גיל המעבר.

*חשוב לציין שעם הגיל רמות הורמון האסטרוגן (האחראי גם על גמישות הרקמה) יורדות וזו עוד אחת מהסיבות להחלשות שרירי רצפת האגן, יובש נרתיקי, כאב בקיום יחסי מין, דלדול עור הפנים והגוף.

הטיפול:

אבחנתי שהכבד שלה תקוע ומושך איתו את הקיבה, שניהם דבוקים ונמשכים למעלה אל הסרעפת – דבר היוצר לחץ אדיר על מערכת הנשימה, עיכול וכלי הדם העוברים ביניהם. במהלך שלושת החודשים הראשונים עבדנו עם תרגילי נשימה ושרירי רצפת האגן בצורה הרמונית, בנוסף טיפלתי עם מגע עדין בכבד של רפאלה,על מנת להחזיר לו ולקיבה את התנועתיות הטבעית שלהם. לכל איבר פנימי וחיצוני בגוף יש ציר תנועה (למשל הציר של יד יכול להיות הכתף/המרפק), עליו הוא זז בכיוונים מסוימים וכך נשמר האיזון הפנימי ויחסי גומלין תקינים עם האיברים האחרים, נוסח "תחיי ותן לחיות".לאחר שאבחנתי שהכבד איבד מהאלסטיות שלו, בעזרת ידע אנטומי מדויק כיצד והיכן הוא אמור לנוע,ובשילוב טכניקות מעולם האוסטאופתיה, עם הרבה סבלנות והקשבה לגוף המטופלת, אני משחררת את האיבר ויחד איתו את המערכות הקשורות אליו.

ברמה הפיזית – לפי אוסטאופתיה ויסרלית רצועות הכבד מתכווצות באזורים מסוימים, נדבקות לקרומים הסמוכים, האיזון והלחצים בין האיברים השונים מופר. כמו כן יש קשר בין הסטגנציה של הכבד לבעיות הקשורות למערכת המין והרבייה, הפרעות הורמונאליות, כאבי מחזור, בעיות פוריות ועוד. ברמה האנרגטית – אדם שאינו מבטא את רגשותיו החוצה, בעיקר כעס וזעם(המטופלת הזאת מאד שקטה, מנומסת, מתוחה ומשתדלת להיות אם, רעיה ומפרנסת מושלמת, אך אינה לוקחת בחשבון את המחיר שהגוף שלה משלם על זה) האנרגיה הקשה הזאת מצטברת בכבד שתפקידו לסנן את כל הרעלים שנכנסים לגוף. מכאן - העומס המתמשך על הכבד משפיע על כל מערכת ומערכת.

התוצאה:

בתהליך של חצי שנה הושג השינוי! לאחר הפסקה של שבעה חודשים הגיעה הוסת המיוחלת, אך למעשה התחלנו להתרגש אחרי שארבעה חודשים ברצף רפאלההמשיכה לקבל וסת תקינה לחלוטין, ממש לפי הספר, כולל מיחושים שונים המזכירים את תחושת הביוץ J. היה מדהים לראות איך גופה חגג! נשיותה נפתחה כמו פרח, עורה היה בוהק וחי, עינייה קרנו, מצב רוחה היה מעולה. והילדים מסרו שאמא שלהם שחררה סופסוף!!!

על הדרך נעלמה תחושת הכובד ברצפת האגן ותכיפות גבוהה במתן שתן.

מאמרים נוספים
ארכיון
חיפוש לפי תגיות
No tags yet.
עיקבו אחרי
  • Facebook - Black Circle
bottom of page