top of page

דליפת שתן - תיאור מקרה

המטופלת אורנה: בת 57 נשואה + 3, הגיעה לטיפול בגלל בריחת שתן וצניחת שרירי רצפת האגן.

אורנה סיפרה שכבר תקופה סובלת מדליפת שתן בבקרים, כמעט ולא מצליחה להתאפק עד השירותים שבמרחק מספר צעדים מהמיטה. היא החליטה לפנות לטיפול כיוון שהחלה החמרה במצב,דליפות שתן התרחשו גם בשעות ערב או אחרי עמידה ממושכת(דרישת המקצוע), ובאופן כללי הרגישה תחושת רפיון וצניחה של שרירי האגן. בשלב הזה היא כבר השתמשה באופן קבוע בפדים למניעת בריחת שתן ובטמפונים כדי לתמוך בצניחה ותחושת הכובד בעמידה.

כאשר דליפת שתן מתרחשת בבוקר/ערב, במעבר משכיבה לעמידה, הליכה, צריך לזכור את חוק התפוח של ניוטון – יש לנו את כח המשיכה. כאשר שלפוחית השתן מלאה וכבדת משקל נמשכת מטה, עבור השרירים הרפויים של רצפת האגן (שנחלשים בגלל הלידות, גיל, נשימה לא נכונה, מתח, הרגלים לא נכונים) זה אתגר לא קטן להחזיק את השלפוחית, לכן היא מתחילה לצנוח, התנועה שלה מפעילה לחץ על הסוגרים שגם הם שרירים בצורת טבעת. כאשר הסוגרים לא עומדים בלחץ מתרחשת דליפת שתן, והכמות משתנה מכמה טיפות עד איבוד שליטה מלא.

הטיפול:

התמקדנו בתרגילי חיזוק של שרירי רצפת האגן והסוגרים, חגורת הבטן וגב התחתון. למדנו את הנשימה הסרעפתית והתאום בינה לפעולת שרירי רצפת האגן, פיתוח סיבולת שלהם לעמוד במאמץ, הרמת משקל אתגרים נוספים.

התוצאה:

אורנה למדה לדייק את השרירים הפנימיים, הצליחה לגייס אותם בשעת המאמץ ותוך כדי תנועה. היא כל כך נהנתה מהתרגול שהכניסה אותו לשגרה היומית,בזמן העמידה במטבח, בנהיגה, בעבודה. אין ספק שהחיבור לגוף, מודעות, ידע ותרגול יחד עשו עבודה נפלאה. כבר אחרי חודשיים חדלה להרגיש את תחושת הכובד והדליפות נעלמו בהדרגה. אחרי שלושה חודשים נגמר השימוש בטמפונים ופדים וחזרו השליטה, בטחון בגוף וחיוך ענק.

מאמרים נוספים
ארכיון
חיפוש לפי תגיות
No tags yet.
עיקבו אחרי
  • Facebook - Black Circle
bottom of page